Το μοναδικό ελληνικό περιοδικό δρόμου «σχεδία» είναι έτοιμο για το παρθενικό του ταξίδι στους δρόμους της Θεσσαλονίκης!
Ανεξάρτητη, δυναμική, παρεμβατική, αισιόδοξη, με χιούμορ και πείσμα, η «σχεδία» είναι η δημοσιογραφία της αλληλεγγύης στην πράξη.
Η Συνέντευξη Τύπου θα παρατεθεί τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου στην Αίθουσα Νερού του Δήμου Θεσσαλονίκης και μουσικό & ενημερωτικό χάπενινγκ θα στηθεί το Σάββατο 25 Ιανουαρίου στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας (και τα δύο ξεκινούν στις 12:00).
Από αυτή την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου στους δρόμους της Θεσσαλονίκης αναζητείστε τους ανθρώπους με το κόκκινο γιλέκο!
Μετά από χιλιάδες ώρες ταξιδιών στους δρόμους της Αθήνας, η «σχεδία», το μοναδικό ελληνικό περιοδικό δρόμου, ανοίγει τα πανιά της, και χαράζει ρότα για τους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Εγγράφεται στο νηολόγιο της πόλης και ρίχνεται στον κοινό αγώνα κατά της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, στο βορρά. Άλλωστε, η «σχεδία» είναι κυρίως ένα κοινωνικό project και δευτερευόντως εκδοτικό.
Η κυκλοφορία της «σχεδίας» στη Θεσσαλονίκη, συμπίπτει με τη συμπλήρωση ενός χρόνου παρουσίας του περιοδικού στην Ελλάδα. Ξεκίνησε την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013, όταν κάπου είκοσι άνθρωποι (προερχόμενοι σχεδόν αποκλειστικά από ξενώνες αστέγων του Δήμου Αθηναίων και του Ερυθρού Σταυρού) φόρεσαν το χαρακτηριστικό κόκκινο γιλέκο των πωλητών της «σχεδίας» και βγήκαν στο κέντρο της πόλης για να το διανείμουν. Σήμερα, στο δίκτυο των ανθρώπων της «σχεδίας» στην Αθήνα είναι ενταγμένοι πάνω από 150 άνθρωποι. Συμπολίτες μας όλων των ηλικιών (από 20 ως 70 χρόνων), άνδρες και γυναίκες, από όλα τα επαγγελματικά μετερίζια συνθέτουν το δίκτυο της «σχεδίας».
Κοινό χαρακτηριστικό όλων είναι η αποφασιστικότητα να μην τα παρατήσουν. Να συνεχίσουν να αγωνίζονται για μια καλύτερη ζωή. Για μια αξιοπρεπή κατοικία, έναν καλύτερο κόσμο, ατομικά και συλλογικά. Οι πωλητές της «σχεδίας» δεν είναι οι «άνθρωποι της διπλανής πόρτας». Από την ίδια μας την πόρτα έχουν βγει όλοι. Αξιοπρεπέστατοι άνθρωποι, οι περισσότεροι οικογενειάρχες, που τους πέταξε στα τάρταρα της φτώχειας, της αστεγίας και του κοινωνικού αποκλεισμού η κρίση.
Την Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, στην Αίθουσα Νερού του Δήμου Θεσσαλονίκης (Λεωφόρος Βασιλέως Γεωργίου 1, στις 12:00) θα γίνει η επίσημη παρουσίαση του περιοδικού, αλλά και ολόκληρου του κοινωνικού αυτού project.
Νωρίτερα, και συγκεκριμένα το Σάββατο 25 Ιανουαρίου, στις 12:00, στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας θα στηθεί ένα μουσικό χάπενινγκ. Γνωστοί καλλιτέχνες και μουσικά σχήματα θα στείλουν το δικό τους μήνυμα αλληλεγγύης και συσπείρωσης ενάντια στη φτώχεια, ενώ άνθρωποι της «σχεδίας» θα συνομιλούν με τον κόσμο και θα διανέμουν ενημερωτικό υλικό, δίνοντας την ευκαιρία στους υποψιασμένους, αλλά και στους λιγότερο υποψιασμένους πολίτες να μάθουν περισσότερα για τη νέα εκδοτική πρωτοβουλία. Είναι κι αυτό στους στόχους των περιοδικών δρόμου: Η ευαισθητοποίηση και, εν τέλει, η κινητοποίηση του συνόλου των πολιτών ενάντια σε κάθε μορφή κοινωνικού αποκλεισμού.
Όπως συμβαίνει με όλα τα περιοδικά δρόμου του πλανήτη, η «σχεδία» δεν πωλείται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.). Πωλείται αποκλειστικά και μόνο στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές. Οι πωλητές αυτοί προέρχονται από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες: Άστεγοι, άνεργοι και γενικώς άνθρωποι που αποδεδειγμένα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Από την τιμή πώλησης του περιοδικού (3,00 ευρώ), το 50% (δηλαδή το 1,50€) πηγαίνει απευθείας στον ίδιο τον πωλητή.
Είναι μια ουσιαστική παρέμβαση στη ζωή συναθρώπων μας που βιώνουν με τον πιο σκληρό τρόπο την οικονομική κρίση και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Ενας τρόπος να εξασφαλίσουν ένα μίνιμουμ έστω έσοδο την ημέρα, που θα τους επιτρέψει να καλύψουν τις πιο βασικές τους ανάγκες. Για κάποιους μπορεί να είναι ένα πακέτο τσιγάρα, ένα φλιτζάνι καφές, αλλά και ένα πιάτο φαί, ή το νοίκι του μήνα.
Πέρα, όμως, από μια ευκαιρία για ένα εισόδημα, τα περιοδικά δρόμου λειτουργούν και ως μέσο απεγκλωβισμού από τον φαύλο κύκλο της κοινωνικής απομόνωσης και του αποκλεισμού. Οι πωλητές της «Σχεδίας», μέσα από αυτή τη διαδικασία, παραμένουν ενεργοί, συμμετέχουν, συναλλάσσονται, συνδιαλέγονται με την κοινωνία ολόκληρη. Ανακτούν, έτσι, την κλεμμένη (και όχι χαμένη) τους αξιοπρέπεια, την αυτοεκτίμησή τους. Νιώθουν ενεργοί, περήφανοι και, κυρίως, αναπόσταστα και ζωντανά κύτταρα της κοινωνίας μας. Συμμετέχουν.
«122 εφημερίδες δρόμου, 40 χώρες, 5 ήπειροι, 14.000 άστεγοι πωλητές, 6.000.000 αναγνώστες, 1 φωνή ενωμένη ενάντια στη φτώχεια» είναι το σύνθημα του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων του Δρόμου (International Network of Street Papers – INSP, www.street-papers.org). Η «σχεδία» -η οποία, ας σημειωθεί, επεκτείνεται στη Θεσσαλονίκη, έχοντας την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος ΤΙΜΑ- είναι το νεότερο μέλος του παγκόσμιου αυτού εκδοτικού κινήματος.
ΥΓ.: Να θυμάστε, επίσης, ότι οι πωλητές της «σχεδίας» δίνουν και απόδειξη. Σας παρακαλούμε θερμώς, να μην ξεχνάτε να την παίρνετε!
www.shedia.gr
info@shedia.gr
facebook: shedia.streetaper
twitter: _shedia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου