Εντός της επόμενης διετίας εκτιμάται ότι θα μπορούσε να τελεσφορήσει, υπό προϋποθέσεις, η προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια από τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), με στόχο την ανάδειξη της πόλης σε "home port" (λιμάνι αφετηρίας - τερματισμού) για κρουαζιέρες, π.χ., του γερμανικού κλάδου ("Aida Cruises")τού ιταλικού ομίλου "Costa Crociere S.p.A".
Ήδη, το κρουαζιερόπλοιο "Aida Aura" της εταιρείας, που σήμερα έκανε ξανά την εμφάνισή του στα νερά του Θερμαϊκού Κόλπου, θα διανυκτερεύσει φέτος πέντε φορές στη Θεσσαλονίκη, οι οποίες δεν αποκλείεται να αυξηθούν το 2014. Κι αυτό, διότι οι επιβάτες εμφανίζονται πολύ ευχαριστημένοι από τις περιηγήσεις τους στην πόλη της Θεσσαλονίκης, τους όμορους νομούς Πιερίας και Χαλκιδικής, αλλά και τα Μετέωρα της Καλαμπάκας, γεγονός που ήδη καθιστά τον προορισμό δελεαστικό.
Πώς πείθονται οι εταιρείες να κάνουν home port ένα λιμάνι Βέβαια, προκειμένου η πόλη να επιλεγεί ως home port, επιβάλλεται να προηγηθεί επίπονη διαδικασία προετοιμασίας, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρόεδρος τής ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης.
"Προκειμένου ένα λιμάνι να γίνει home port για κρουαζιερόπλοια, αφενός πρέπει να το αποφασίσουν οι ίδιοι οι πελάτες της εταιρείας κρουαζιέρας. Δηλαδή, η Θεσσαλονίκη πρέπει να θεωρείται από αυτούς αναγνωρίσιμη ως τόπος προορισμού, αλλά εννοείται να διαθέτει και τις απαραίτητες υποδομές, π.χ., για αερομεταφορές, γιατί πολλοί επιβάτες θα χρειάζεται να έρχονται αεροπορικώς στην πόλη για να επιβιβαστούν στο κρουαζιερόπλοιο. Αφετέρου, η εταιρεία κρουαζιέρας επιλέγει ένα λιμάνι για τις υποδομές του" σημειώνει.
Κατά τον κ. Αγγελούδη, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (σ.σ. για το οποίο το κομμάτι της κρουαζιέρας είναι προς το παρόν περιορισμένο ως δραστηριότητα, αποφέροντας αντίστοιχα μικρά έσοδα) έχει κερδίσει αυτό το δεύτερο "στοίχημα", χάρη και στην εναρμόνισή του με τις υψηλές απαιτήσεις του Κώδικα Ασφάλειας για την Παροχή Υπηρεσιών σε Λιμενικές Εγκαταστάσεις ISPS (International Ship and Port Facility Security).
"Η μετατροπή μιας πόλης σε hub για κρουαζιερόπλοια είναι μια διαδικασία μακροχρόνια και επίπονη, που πέραν των όσων προαναφέρθηκαν, απαιτεί σε δεύτερη φάση και την κατάλληλη προετοιμασία του τόπου όπου φτάνουν τα κρουαζιερόπλοια, δηλαδή της ίδιας της πόλης. Τα επόμενα δύο χρόνια, όταν ο σχεδιασμός μας θα έχει ολοκληρωθεί, αλλά και αν συνεχιστεί η γενικότερη προσπάθεια από όλες τις πλευρές, θεωρώ ότι θα ήταν λογικό η εταιρεία (του Aida Aura) να οδηγηθεί να επιλέξει τη Θεσσαλονίκη ως Home port" σημείωσε ο κ. Αγγελούδης και πρόσθεσε: "Έχω την αίσθηση ότι οι φορείς μετέχουν σε αυτή την προσπάθεια, αλλά χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη σε βάθος χρόνου".
Επανακάμπτουν “χαμένα” κρουαζιερόπλοια Η καλή φήμη του ΟΛΘ σε θέματα, π.χ. ασφαλείας, σε συνδυασμό με το θετικό κλίμα γύρω από τον ελληνικό τουρισμό, έχει “πείσει” εταιρείες κρουαζιέρας, που είχαν βγάλει τη Θεσσαλονίκη από τον χάρτη, να επανακάμψουν.
Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη, στις 23 Σεπτεμβρίου επανέρχεται η εταιρεία “Royal Caribbean”, που διαχειρίζεται κρουαζιερόπλοια κολοσσούς, της τάξης των 3500-4000 επιβατών, όπως το "Navigator of the Seas", το οποίο είχε "δέσει" για τελευταία φορά στη Θεσσαλονίκη το 2008 (τότε, είχαν κατέβει στην πόλη μόνον οι μισοί επιβάτες, λόγω γραφειοκρατικής τακτικής ορισμένων υπαλλήλων του λιμένος).
Από την πλευρά του, ο εντεταλμένος σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης σε θέματα τουρισμού Σπύρος Πέγκας δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ότι ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που σήμερα "δένουν" στο λιμάνι είναι προς το παρόν αμελητέος για να δρομολογηθεί κάποια πρωτοβουλία πιο οργανωμένης υποδοχής των επιβατών τους.
“Χρειάζεται να γίνει στη Θεσσαλονίκη μακρόπνοος σχεδιασμός και ν΄αναπτυχθεί συστηματική στρατηγική για την προαγωγή της κρουαζιέρας, που πρέπει να μπει στην κορυφή της ατζέντας της πόλης" πρόσθεσε.
Τι είδαν οι επιβάτες Το "Aida Aura", που "έδεσε", σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, μεταφέρει 1362 επιβάτες, εκ των οποίων περίπου 1300 είναι Γερμανοί. Πολλοί από τους επισκέπτες έχουν από το πρωί επιβιβαστεί σε 12 λεωφορεία, με τα οποία γνωρίζουν τις τελευταίες ώρες την πόλη και άλλες κοντινές περιοχές.
Συγκεκριμένα, τρία λεωφορεία έκαναν σήμερα τον γύρο της Θεσσαλονίκης, ενώ τα υπόλοιπα κατευθύνθηκαν προς Δίον-Όλυμπο-Παραλία Κατερίνης (δύο), Νέα Πλάγια Χαλκιδικής (δύο), Μετέωρα (2), σπήλαιο Πετραλώνων- παραλίες Χαλκδιικής (ένα), Βεργίνα (ένα) και Sani Χαλκιδικής (ένα).
"Προτείνουμε στους επιβάτες τους πιθανούς προορισμούς και αυτοί επιλέγουν προς τα πού θα κινηθούν. Τα σχόλια των εκδρομέων είναι πολύ θετικά. Επιστρέφουν στο πλοίο πολύ ευχαριστημένοι, όπως φαίνεται από τα έντυπα που συμπληρώνουν μετά" είπε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Ανέστης Ηλιάδης, στέλεχος του ναυτιλιακού πρακτορείου που πρακτορεύει το "Aida Aura".
Το κρουαζιερόπλοιο, που ξεκίνησε από την Οδησσό, θα αναχωρήσει από τη Θεσσαλονίκη για η Σάμο, ενώ η τελευταία του άφιξη στην πόλη για φέτος θα είναι στις 21/8.
Σύμφωνα, εξάλλου, με στοιχεία που παρουσίασε, πρόσφατα, σε συνέντευξη Τύπου, ο κ. Αγγελούδης, φέτος αναμένεται διπλάσιος αριθμός επιβατών κρουαζιερόπλοιων σε σχέση με πέρυσι - περίπου 18.000-20.000.
Το 2013 εκτιμάται ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη θα κυμανθούν από 20 έως 30. Ιδιαίτερα θετικό για την πόλη είναι το γεγονός ότι οι περισσότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων θα γίνουν μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου, επεκτείνοντας τη θερινή τουριστική περίοδο.
Ήδη, το κρουαζιερόπλοιο "Aida Aura" της εταιρείας, που σήμερα έκανε ξανά την εμφάνισή του στα νερά του Θερμαϊκού Κόλπου, θα διανυκτερεύσει φέτος πέντε φορές στη Θεσσαλονίκη, οι οποίες δεν αποκλείεται να αυξηθούν το 2014. Κι αυτό, διότι οι επιβάτες εμφανίζονται πολύ ευχαριστημένοι από τις περιηγήσεις τους στην πόλη της Θεσσαλονίκης, τους όμορους νομούς Πιερίας και Χαλκιδικής, αλλά και τα Μετέωρα της Καλαμπάκας, γεγονός που ήδη καθιστά τον προορισμό δελεαστικό.
Aida Aura (Photo credit: Dan Heering) |
"Προκειμένου ένα λιμάνι να γίνει home port για κρουαζιερόπλοια, αφενός πρέπει να το αποφασίσουν οι ίδιοι οι πελάτες της εταιρείας κρουαζιέρας. Δηλαδή, η Θεσσαλονίκη πρέπει να θεωρείται από αυτούς αναγνωρίσιμη ως τόπος προορισμού, αλλά εννοείται να διαθέτει και τις απαραίτητες υποδομές, π.χ., για αερομεταφορές, γιατί πολλοί επιβάτες θα χρειάζεται να έρχονται αεροπορικώς στην πόλη για να επιβιβαστούν στο κρουαζιερόπλοιο. Αφετέρου, η εταιρεία κρουαζιέρας επιλέγει ένα λιμάνι για τις υποδομές του" σημειώνει.
Κατά τον κ. Αγγελούδη, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (σ.σ. για το οποίο το κομμάτι της κρουαζιέρας είναι προς το παρόν περιορισμένο ως δραστηριότητα, αποφέροντας αντίστοιχα μικρά έσοδα) έχει κερδίσει αυτό το δεύτερο "στοίχημα", χάρη και στην εναρμόνισή του με τις υψηλές απαιτήσεις του Κώδικα Ασφάλειας για την Παροχή Υπηρεσιών σε Λιμενικές Εγκαταστάσεις ISPS (International Ship and Port Facility Security).
"Η μετατροπή μιας πόλης σε hub για κρουαζιερόπλοια είναι μια διαδικασία μακροχρόνια και επίπονη, που πέραν των όσων προαναφέρθηκαν, απαιτεί σε δεύτερη φάση και την κατάλληλη προετοιμασία του τόπου όπου φτάνουν τα κρουαζιερόπλοια, δηλαδή της ίδιας της πόλης. Τα επόμενα δύο χρόνια, όταν ο σχεδιασμός μας θα έχει ολοκληρωθεί, αλλά και αν συνεχιστεί η γενικότερη προσπάθεια από όλες τις πλευρές, θεωρώ ότι θα ήταν λογικό η εταιρεία (του Aida Aura) να οδηγηθεί να επιλέξει τη Θεσσαλονίκη ως Home port" σημείωσε ο κ. Αγγελούδης και πρόσθεσε: "Έχω την αίσθηση ότι οι φορείς μετέχουν σε αυτή την προσπάθεια, αλλά χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη σε βάθος χρόνου".
Επανακάμπτουν “χαμένα” κρουαζιερόπλοια Η καλή φήμη του ΟΛΘ σε θέματα, π.χ. ασφαλείας, σε συνδυασμό με το θετικό κλίμα γύρω από τον ελληνικό τουρισμό, έχει “πείσει” εταιρείες κρουαζιέρας, που είχαν βγάλει τη Θεσσαλονίκη από τον χάρτη, να επανακάμψουν.
Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη, στις 23 Σεπτεμβρίου επανέρχεται η εταιρεία “Royal Caribbean”, που διαχειρίζεται κρουαζιερόπλοια κολοσσούς, της τάξης των 3500-4000 επιβατών, όπως το "Navigator of the Seas", το οποίο είχε "δέσει" για τελευταία φορά στη Θεσσαλονίκη το 2008 (τότε, είχαν κατέβει στην πόλη μόνον οι μισοί επιβάτες, λόγω γραφειοκρατικής τακτικής ορισμένων υπαλλήλων του λιμένος).
MS Navigator of the Seas (Photo credit: Wikipedia) |
“Χρειάζεται να γίνει στη Θεσσαλονίκη μακρόπνοος σχεδιασμός και ν΄αναπτυχθεί συστηματική στρατηγική για την προαγωγή της κρουαζιέρας, που πρέπει να μπει στην κορυφή της ατζέντας της πόλης" πρόσθεσε.
Τι είδαν οι επιβάτες Το "Aida Aura", που "έδεσε", σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, μεταφέρει 1362 επιβάτες, εκ των οποίων περίπου 1300 είναι Γερμανοί. Πολλοί από τους επισκέπτες έχουν από το πρωί επιβιβαστεί σε 12 λεωφορεία, με τα οποία γνωρίζουν τις τελευταίες ώρες την πόλη και άλλες κοντινές περιοχές.
Συγκεκριμένα, τρία λεωφορεία έκαναν σήμερα τον γύρο της Θεσσαλονίκης, ενώ τα υπόλοιπα κατευθύνθηκαν προς Δίον-Όλυμπο-Παραλία Κατερίνης (δύο), Νέα Πλάγια Χαλκιδικής (δύο), Μετέωρα (2), σπήλαιο Πετραλώνων- παραλίες Χαλκδιικής (ένα), Βεργίνα (ένα) και Sani Χαλκιδικής (ένα).
"Προτείνουμε στους επιβάτες τους πιθανούς προορισμούς και αυτοί επιλέγουν προς τα πού θα κινηθούν. Τα σχόλια των εκδρομέων είναι πολύ θετικά. Επιστρέφουν στο πλοίο πολύ ευχαριστημένοι, όπως φαίνεται από τα έντυπα που συμπληρώνουν μετά" είπε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Ανέστης Ηλιάδης, στέλεχος του ναυτιλιακού πρακτορείου που πρακτορεύει το "Aida Aura".
Το κρουαζιερόπλοιο, που ξεκίνησε από την Οδησσό, θα αναχωρήσει από τη Θεσσαλονίκη για η Σάμο, ενώ η τελευταία του άφιξη στην πόλη για φέτος θα είναι στις 21/8.
Σύμφωνα, εξάλλου, με στοιχεία που παρουσίασε, πρόσφατα, σε συνέντευξη Τύπου, ο κ. Αγγελούδης, φέτος αναμένεται διπλάσιος αριθμός επιβατών κρουαζιερόπλοιων σε σχέση με πέρυσι - περίπου 18.000-20.000.
Το 2013 εκτιμάται ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη θα κυμανθούν από 20 έως 30. Ιδιαίτερα θετικό για την πόλη είναι το γεγονός ότι οι περισσότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων θα γίνουν μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου, επεκτείνοντας τη θερινή τουριστική περίοδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου